Sunday, September 13, 2009

IZINKAN AKU ..ya ALLAH

Ramadhan sudah hampir melabuhkan tirainya,
kian jauh ingin meninggalkan kita,
adakah kita akan bersua lagi dalam ramadhan yang akan tiba,
tersentuh jiwa tatkala ramadhan tiba di penghujungnya,

Tapi biar pun jika ramadhan berakhir nanti,
biarlah jiwaku ini terisi,
biarlah jiwa yang selama ini kosong,
menjadi jiwa yang hidup dengan cintaMu ya Allah

hanya cinta daripadaMu cinta yang sejati,
cinta yang sebenar-benarnya cinta,
semoga aku akan berasa sentiasa dekat dengan cintaMu ya Allah,
ampunkanlah dosaku dan berikanlah aku petunjuk dan hidayahMu

dan janganlah Engkau pesongkan diriku,
setelah engkau berikan hidayah dan petunjukMU,
jadikanlah aku di kalangan orang-orang yang beriman,
orang-orang yang mencintaiMU,
orang-orang yang mencintai Rasullulah SAW,


Aku berdoa kepadaMU,
jadikanlah diriku sentiasa mengingatiMU,
ketika duduk,berdiri,makan,minum,tidur,
dan di dalam segala apa jua pun yang aku lakukan,

jadikanlah segala perbuatanku ini,
di dalam kawalnMU,
tanganku,kakiku,lidahku,
dan semua nikmat yang telah Engkau kurniakan Ya Allah,

Aku ingin sekali merasai cinta agung,
cinta yang agung,
yang tidak dapat ditandingi ,
cinta kepadaMu Ya Allah

Ampunkan lah dosa hambaMu yang hina ini,
terimalah taubatku dan kurniakanlah aku hidayah dan petunjukMU,
Hanya kepadaMu tempat aku bermohon,
Engkaulah yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani..


Assalammualaikum.....

No comments:

Post a Comment