Sunday, October 18, 2009

ikhlas?

kamu datang padaku
ingin menyatakan cintamu
huh,cinta murahanmu?
menunjukkan kerendahan imanmu


jangan harap pada rupamu
aku akan tergoda olehmu
ia akan ditelan masa
hanya agama yang kekal ada
jagalah ia sebaiknya

Kamu kata kamu ikhlas
tapi kamu tak berhak berkias
kerana hanya yang Esa tahu ikhlasmu yang jelas
jangan mengharap cintamu dibalas

jangan ubah pendirianku
ia akan kekal begitu
selalu ku pinta dalam doaku
jadikanlah orang yang mencintaiMu mencintaiku

Aku yakin akan jodoh pertemuan di tangan illahi
Tak perlu dicemari cinta yang dikaburi
oleh tipu daya dunia ini
hanya kepadaNya aku berserah diri

Aku sedar diriku
bukannya Rabiatul Adawiyyah
bukannya Fatimah az-Zahra
Bukannya Khadijah,cinta sejati Rasullullah


Cemburu aku pada Khadijah
Ingin aku jadikan dia sebagai idola
menjadi seorang isteri yang setia
yang sentiasa mendapat keredhaanNya


LUKISAN HATI
NUR ANIS
8.46 PM
18 OKTOBER 2009

No comments:

Post a Comment