Wednesday, October 21, 2009

Mungkin tak sengaja,xpelah maafkan je

Aku tak tahu nak kata apa
Orang mengata
Mungkin tak sengaja
Bukan itu sahaja
Memperlekehkan aku juga
Takpelah aku faham kau juga manusia
Kita ada wat dosa
Tapi jangan terlepas dari meminta ampun dariNya

Aku tahu aku lemah
Sebab tu aku mengalah
Cuma aku nak mintak tunjukkan betul dan salah
Apa yang perlu aku kesah
Jika apa yang aku lakukan tiada salah
Tak ku gentar hadapi masalah
Anis sabarlah

Alhamdulillah
Dapat ku menahan je sikap marah
Syukur padaMu ya Allah
Aku jadi dapat tahan marah
Kalau tak dah lama pecah
Tapi tak aku ikutkan nafsu amarah
Kerana ku tahu erti kesabaran
Ku tahu ini adalah ujian
Ujian menguji keimanan dan ketaqwaan


Bagi anis tiada yang mustahil
Kerana anis tak ingin jadi orang yang jahil
Jahil dunia mahupun agama
Dan bagi anis hidup ini hanya sementara
Maut pasti dating menjelma
Cuma tak tahu je nak jemput bila
Semuanya di tangan yang Maha Kuasa
Aku redha akan kehendakNya

No comments:

Post a Comment