Tuesday, October 27, 2009

perpustakaan ANIS





Gambar di atas ini menunjukkan salah satu impian aku dalam hidup ini..
Aku nak sangat mempunyai sebuah rumah yang mempunyai satu tingkat untuk library atau bilik khas

Aku nak beli semua buku yang aku minat dan letak kat dalam bilik tersebut ,nanti kalau buku aku dah banyak taklah semak kat meja aku ni @ penuh kat bilik aku .aku boleh susun banyak2 ,dan senang kalau aku nak buka utk orang awam.huh,tapi camne ye,xkan aku nak wat umah aku jadi tempat awam pulak?
No privacy??
Jadi,camne ye…
bantu aku,plz..

Tapi aku ada lagi satu impian pasal buku,aku nak buka kedai buku..
Supaya aku boleh dapat beli semua buku yang aku nak dengan lebih murah dan pada masa yang sama aku dapat supply buku dengan harga yang lebih murah dan dapat menggalakkan orang melayu untuk membaca..

Wahai bangsaku,
Bacalah untuk kemajuan kita,

Bacalah…
Pada pendapat saya,seseorang itu akan bercakap seperti tin kosong jika mereka tak membaca dan bila mereka berbual dengan orang lain maka orang lain tersebut akan dapat menilai sejauh mana tahap pengetahuan yang mereka ada.
Ini akan membuatkan kita senang ditipu dan diperkotak-katikkan oleh bangsa-bangsa lain..

Jadi,bangkitlah bangsaku…ayuh kita bersama membaca demi kepentingan bersama dan dalam menegakkan status bangsa melayu….

No comments:

Post a Comment