Monday, January 25, 2010

gugur

dedaunan semakin gugur
semangat pun kian luntur
tapi prinsip diri pantang berundur
akan ku asah dawai yang kendur

menjadi kuat seperti besi
tak kan lebur dengan api
membakar diri bagaikan matahari
tak kira terik atau hujan membasahi
demi visi ku rela berkorban diri

ku pejam segala kesakitan
biar hilang dalam ingatan
berduri dalam setiap cubaan
akan ku tangkis dengan kekuatan

12.09pm
26jan2010

Saturday, January 16, 2010

ketika cinta berbuah syurga


inilah buku idaman aku 2 minggu lalu
syukur..semalam ternampak kat MPH
so,grab it!!
huhu:)

Thursday, January 14, 2010

oops! dont speak!!

mula-mula
aku sabar
takpe gurau je
tapi semakin menjadi
perlekehkan orang sampai
depan banyak orang
hey,aku ada harga diri taw
mungkin kau takde kot
ampunkan aku..tak sengaja
tapi aku malu
bila dimalukan begitu
aku sedar siapa aku
aku tak sehebat dirimu
yang dapat dean's list
tapi mengapa perlu kau rasa hebat
sedangkan ilmu yang ada padamu
hanya secelup jari dalam luasnya lautan
ya Allah,kurniakanlah aku kesabaran
yang cukup untuk menahan kemarahan
aku sedih sangat
bukan kerana aku xhebat
tapi aku syukur kerana ada kawan yang lebih hebat
tapi janganlah engkau malukan diriku
didepan teman-temanmu
mahupun aku hanya berdiam
tapi aku harap kau faham
hanya Tuhan yang tahu
perasaanku ketika itu
betapa malunya aku
aku tahu aku budak yang mesti belajar lagi
belajar,belajar,belajar
tapi aku xkesah
memang hidup xkan pernah cukup dengan ilmu
kerana semakin dalam aku korek
semakin jauh cetek pengetahuanku
dan aku hanyalah peminjam ilmu
daripadaNya
siapalah aku...

Monday, January 11, 2010

maafkan aku teman

Di sini aku sedih sendiri
malayan perasaan hati
menyendiri
aku ingin terjunkan diri
namun ada yang menhalangi

Maafkan aku teman
aku tak tegar dengan dugaan
dan aku melepaskan
tanpa memikirkan
sekali lagi maafkan aku teman

kali ini ku ucapkan
terima kasih teman
aku jadi tertahan
akan segala dugaan
dgn kata-kata harapan
engkaulah teman yang aku sayangkan
kita selamanya berkawan...

always together forever ever after
~adila,zati,asiah and ani~
love u all forever
and ever....
~KHAS UTK U ALL FROM ANIS~

Sunday, January 3, 2010

teguh berpegang...

Ya Allah,syukurnya hatiku
kerana berpeluang mengenali seorang hambaMu
yang boleh mendekatkanMu denganku
Syukur amat kepadaMu yang telah memakbulkan doaku

Setiap kali selepas solat fardhu
aku doa ingin bertemu
seorang insan yang satu
yang dirinya dapat membimbingku

Juga membahagiakan aku
dan moga aku juga dapat membahagiakannya
Ya Allah,betapa syukurnya
aku kepadaMu

ya Allah,Engkaulah Maha Pengasih
Maha Penyayang
yang menimbulkan rasa kasih sayang
Semoga ukhwah yang dibina tidak akan goyang

Mohonku juga kita tidak terjatuh di simpang
yang akan membuatkan iman tempang
kerana hidup kita di dunia ini hanyalah penumpang
yang menanti waktu untuk kembali pulang

Tentunya kita tidak mahu pulang
dengan hanya jalan berlenggang
Nanti malunya bukan kepalang
menanti saat amalan dibentang

Semoga kita tidak jatuh terlentang
akan luasnya dunia yang terbentang
sedarlah diri hanya penumpang
yang masih tercari-cari jalan pulang

Semoga kita teguh berpegang
kepada yang berkuasa membuatkan hati ini tenang
yang membuatkan hati ini terang
hanya kepadaNya kita patut teguh berpegang...

-from my heart and soul,nur anis nordin-
3jan09
2.15 am

Saturday, January 2, 2010

HINA..

Kepenatan,keletihan,kelesuan
Membuatkan aku macam nak pengsan
Tapi apa nak difikirkan
cuba segala kudrat atasi kelemahan

Oh,betapa lemah manusia
Baru sikit buat kerja
Belum lagi jadi raja
Yang memerintah seluruh semesta

Syukur padaNya
dikurniakan hidup sederhana
mengajar aku jadi hamba
yang mengejar redha

Oh Tuhan
ampunkan aku
jika walau setengah saat aku alpa
meletak namamu dalam jiwa
minta diampun segala dosa
dahulu,kini dan kemudiannya
kerana aku hanyalah hamba yang hina

akulah,hamba yang hina....

-anis-
6pm
2jan09