Friday, March 26, 2010

Di masjid itu........

Di masjid itu
Terdapat damai hatiku
menenangkan fikiranku
daripada masalah yang membelenggu

Aku pasrah kepadaMu
Atas segala ujianMu
Ku tahu,inilah balasan dosaku
Ya Allah,ampunilah aku

Akan ku cuba redhakan hati selagi terdaya
Biar butiran jernih mengalir di mata
Membasahi tangan yang mengusap muka
aku amat harapkan keredhaanNya

Engkaulah tempat luahan hatiku
Tempat aku mengadu
Segala yang resah di hatiku
Ku yakin dan percaya selalu
Engkaulah sebaik-baik Penolongku

Alangkah indahnya jiwa ini
Jika setiap saat hanya dengan namaMu yang Maha Mengampuni
Itulah yang selalu ku ingini
Untuk setiap detik di dalam hati ini

Tapi aku tersasar kerap kali
Tanpa segan silu
Aku berani meminta lagi
Alangkah jahilnya diri ini

Tapi dengan siapa lagi
kerana hanya Engkaulah satu-satunya Penolongku
dan Engkaulah sebaik-baik Penolong
Yang mengetahui segala inci hidup ini
Yang sentiasa di sisi
Biarpun keseorangan sendiri
Hanya Engkaulah cintaku yang sejati..



~Alhamdulillah
Lukisan jiwa anis
10.31 am
26 march 2010
M>S>I

No comments:

Post a Comment