Monday, April 5, 2010

Ayahanda tercinta...

Ya Allah
Apakah ini ujianMu
Di saat aku sedang gentar
memegang pena menulis jawapan
menghadapi medan peperiksaan

Ku pohon padaMu
sembuhkanlah ayahku
Hilangkanlah resah di hatiku
Pengubat rindu pada ayahku

Oh ayah..
engkaulah kepercayaanku
penguatku untuk terus maju
Di saat semuanya berpaling padaku
Jangan kau pergi dulu sebelum diriku
Anakmu ingin waktu bersamamu

Sedih hati ini
Melihat sakitmu
mendengar khabarmu
Sabar ayahku
Allah bersamamu
dan anakmu sentiasa mendoakanmu

oh,ayahku
Sayangnya aku padamu
hingga aku rela ayah
jika aku yang mengganti tempatmu
untuk rasai kesakitan itu
derita itu
biar aku yang merasainya
Biar aku yang tanggung segala deritanya
Bukan dirimu
Ku kirimkan salam rindu..
buatmu ayahanda..
yang tercinta...


Nukilan hati seorang anak
kepada ayah yang terhebat di dunia...

-by anis-
2.12pm
6 april 2010

No comments:

Post a Comment