Wednesday, May 5, 2010

walau hati ini ...berteriak…… menjerit…..memberontak…..

aku hampa dengan hidupku
tatkala segala usahaku
diduga satu persatu….
Alangkah berat ujianMu…
membuatkan aku tersungkur sujud kepadaMu…

dalam esakan air mata yang mencurah kerana pasrah..
dan yakin akan segalanya dengan tabah….
kerana ku pasti aka nada rezeki yang mencurah
tanpa disangka-sangka daripada Allah….

dan aku yakin dengan berbekalkan namaMu ya Allah….
aku mampu meneruskan langkah….
janjiMu adalah benar….pada sesiapa yang mengetahui..

Aku akan tetap bersamaMu…
walau seluruh jiwa dan ragaku…. berteriak……
menjerit…..memberontak…..
menahan segalanya di benak…..
memijak hati yang tersentak……
membuat hati berombak….
setelah ditusuk oleh todak….
aku hanya mampu mendongak memohon doa meluah sebak….
dan tetap tegap menuju puncak……....

Lukisan jiwa anis....

No comments:

Post a Comment